grrrrr-illsken!

Blev uppringd av en försäljare som ringde från ett försäkringsbolag som hette ACE - som skulle kränga på mig en försäkring mot bröstcancer. Och jag blev så förbannad att jag nästan tuggade fradga... I ärlighetens namn vet jag inte varför jag blev så oerhört arg, men de finns de som påstår att jag drivs av ilska... Nåja, jag sa till försäljaren att vårt telefonnummer var med i nix-registret - och han frågade om jag visste vad nix-registret var? Jamen va fan?! Eh näe? Hur kan man som försäljare i det läget tro att man har den minsta lilla chans att fortsätta ett sånt samtal med framgång? Han sa att de hade ett samarbete med Ellos och att de hade skickat ut en rosa broschyr om bröstcancer och frågade om jag hade uppmärksammat allt prat om bröstcancer mm. Karlfan förstod tydligen inte att jag inte var intresserad - han verkade inte ens förstå att jag var arg. Jag sa åt honom att jag inte var ett dugg intresserad av en försäkring mot bröstcancer per telefon av ett för mig helt okänt försäkringsbolag. "Okänt?" sa han "det är ett av världens största försäkringsbolag!" Mycket möjligt men jag är i vart fall inte intresserad, du har bara gjort mig förbannad, svarade jag. "Förbannad och upprörd! Vad vet du, jag kanske själv är drabbad eller i min närhet och så ringer du, lika smidig som en elefant i en porslinsaffär?!" sa jag. Vad han svarade: "Jag vet, min mamma är också drabbad". Jamen hallå - det skiter jag i! Jag hade nog inte blivit hälften så förbannad om karln inte hade låtit som om han skulle sälja en försäkring till mig mot bröstcancer - som om jag då skulle vara säker på att inte drabbas. Efter att jag bett honom fara & flyga så letade jag reda på telefonnumret till Ellos. Blev sittande i telefonkö en god stund innan jag kom till nån stackars försäljare som skickade mig vidare till växeln (som om jag vore en het gryta och hon var utan grytlappar). I växeln fick jag höra att hon som hade hand om den här frågan var på utbildning och om jag ville kunde hon ringa upp mig. Efter att ha antecknat mitt telefonnummer skickade hon mig också till kundservice (varför begrep jag egentligen inte). Jag hamnade hos "Reklamationer" och fick trevligt förklarat för mig att det här var ett samarbete som Ellos hade med det här försäkringsbolaget. Det var åtminstone sant - alltså inget bluffbolag. Jag menade i alla fall på att jag tyckte det var felaktigt att Ellos gett försäkringsbolaget mina uppgifter som kund - det står på Ellos hemsida att "de inte säljer adresser men de kan ibland byta adresser med andra bolag" och att "dessa adresser inte kan användas för telefonförsäljning" och att "oavsett hur ett företag erhåller adressuppgifterna så måste företaget kontrollera adress mot Nix register". Kan det blii tydligare? Näe, hon sa att det här handlade ju om ett samarbete som Ellos hade med ACE... Jasså? Då gäller inte det? "Oavsett hur ett företag..." jag tycker det låter rätt tydligt?

Jag fick i alla fall spy ur mig lite galla Och talade om för dem att jag tyckte det var osmakligt, och att ett sånt samarbete knappast gynnade Ellos i mina ögon. De lovade se till att mina uppgifter inte ska finnas med i registren de "ger bort" för påringningar... Jag sa också åt dem att jag inte vill att min mejladress ska användas heller. "Men då kan du inte få erbjudanden och sånt på mejlen heller?" Nä. "Låter det som om jag är intresserad av det?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0