Ärvd personal?

Förr i tiden - på den gamla goda tiden (?) - när vi hade en "riktig post" här hemma så var också just det postkontoret vida känt för sin usla personal. Nja, helt sant är väl inte det, all personal var inte usel, det kan jag villigt erkänna (men det låter ju mycket häftigare om den vore den *blink*). Men man upplevde en hel del märkliga saker på det postkontoret som inte låg inom det jag skulle vilja kalla serviceminded... Grejen är att dåtidens posten var man i allmänhet allt annat än nöjd med, i alla fall här "hemma hos mig"... Jag vet att jag till och med hörde av folk som jobbade inom Postverket att just det postkontoret till och med hade sitt rykte bland postanställda! Hur många gånger kokade jag inte av ilska när jag gick från posten på den tiden? Nu när posten upphört (och till och med Kassaservice lagt av) så finns funderingar på var den gamla personalen tog vägen... ;-) På sistone har jag hört flera som påstår att med tanke på serviceutbudet så har personalen ärvts av apoteket!

Efter dagens besök på apoteket är jag böjd att hålla med... Borde man inte känna sig trygg med personalen på apoteket? Trygg över att man får det man ordinerats? Trygg i förvissning om att personalen vet vad de håller på med? Att de kan läsa kråkfötterna som läkaren/veterinären skrivit? Om det nu är så, varför får jag varje gång tyda veterinärens namn och ordinationer? Okej om det vore så att de kollade att det verkligen stämmer med vad veterinären sagt till mig, men nä här handlar det mer om att de inte ser eller förstår vad som är skrivet. Jag kan läsa det utan minsta problem... jag är inte van att tyda läkarskrifter... Idag kom jag in på apoteket med ett recept utskrivet till min häst av veterinären: jag fick till och med låna en penna av "apotekerskan" för att intill veterinärens namn texta namnet... Sedan fick jag läsa upp vad det stod i ordinationen också: "7 st tabletter 2 ggr dagligen i fodret åt hästen Xxxx". Att människan sedan inte heller kunde hitta rätt typ av medicin, av rätt märke, i rätt dosering, i rätt typ av burk, till rätt pris. Hon vände till och med skärmen mot mig - så att jag kunde läsa och leta! Jamen, hallå? Jag kan inte deras system? Kändes nästan som att släppa in mig bland lådorna att rota runt själv?! Nån j*vla ordning får det väl vara, till och med på ett apotek?

Efter en sabla massa strul sa i alla fall människan att det inte fanns hemma, jag får återkomma imorgon efter kl 17.00. Tack för kaffet liksom. Det är ju alltid så? Det här var inte ens något krångligt, specifikt hästigt ens, det var Pronaxen 500 mg - samma sort som vi vanliga dödliga tvåbenta får.

*suck* Imorgon blir det nytt försök - då hoppas jag på en annan "kassörska" - nån med förflutet från Konsum kanske?

Kommentarer
Postat av: Pippilotta

asg hahahaha, efter som JAG vet vilket kontor/apotek du pratar om så vill jag bara meddela att min pappa ALLTID sagt att dom är fotskadade, dom som jobbar på apoteket... det går såååå långsamt och som du säger - har dom någon form av koll?! Nääää!! Och även dom som jobbade på denna "posten" - Ja dom va också fotskadade tyckte iaf jag!!! SÅ det är mycket troligt att dom slagit ihop dom två organisationerna just på denna ort!!!

2008-10-29 @ 08:42:50
Postat av: Grillskan

Ja, men visst måste det vara så?! ;-) Lika kass liksom!

2008-10-29 @ 15:48:13
Postat av: Släktingen

Det hade du kunnat fråga mig om innan, är det nåt man alltid får "beställa hem" på "vårt" apotek, så är det just pronaxen. Mycket märkligt.

Å när det gäller postpersonalen, jag håller med absolut. Speciellt hon med glasögon, hon hadet totalt missuppfattat att hon jobbade inom ett serviceyrke. Nä, jag saknar inte posten eller kassaservice (visste inte ens att dom lagt ner)

Hare bäst,

T

2008-11-01 @ 07:29:35
Postat av: Eva

Det finns en sån "ärvd" på COOP i Arningen oxå men just hon har alltid jobbat där. Men sitter hon i kassan så vet man att det liksom är dömt att misslyckas om man vill ha svar på en fråga eller om man råkar komma till fel kassa( hennes) med något. Men eftersom jag är så bra med folk så anpassar jag mig till henne för att mitt liv ska bli trevligare. ;o)

2008-11-16 @ 21:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0