Har jag berättat...

att jag bor ihop med världens bästa sambo? ♥ Om nån vecka eller två firar vi faktiskt tjugoåtta år tillsammans! F*n vet hur han har stått ut? Min syster yster brukar säga att hon beundrar honom för att han står ut med mig på mornarna, bara en sån sak!

Vad är det som gör honom till världens bästa sambo? Ett exempel; i onsdags fick jag inte igång bilen, ringer till sambon i desperation - "Jag får inte igång bilen! Och jag måste ha bil idag, ska till frisören!" Vad gör han då? Jo, när värsta ruschen lagt sig på hans jobb så kommer han hem - det är drygt fyra mil hem! Och så visar det sig att soppan är slut i min bil.... *skäms* ... Vad gör världens bästa sambo? Han tankar i reservdunken han tagit med sig - och ser glad ut! Han ser det positivt; är det bara soppan som är slut så slipper han ju mecka med min bil! Och som bonus så kom han ju på att han dessutom kunde passa på att äta lunch med sin mamma när han ändå var i faggorna! :-) Sån e han.

Vad mer? Han är inte ett spår intresserad av hästar - ändå hjälper han mig att ta hand om 24 hästar varje lördag- och söndagkväll. Han är väl inget vidare på att mocka, men han är super på att lasta hö & sopa stallgången! Han ställer upp och hjälper till när hästarna är på rymmen, när staketet behöver lagas, när sommarbeteshästarna behöver ha vatten påfyllt i karen. Han gnäller så gott som aldrig! (nåja, läs inlägget om "Hål i huvet"... men då var det ju befogat att gnälla *hahaha*)

I fredags kom jag hem från stallet, trött och frusen, årets första snöflingor hade siktats. Jag hoppade ner i badet - mest för att bli varm igen. Efter en stund kom sambon in i badrummet - med en nygrillad hamburgare med bröd! Strax efter knackade det på dörren. Det var två grannungar som frågade: "Bus eller godis!?" Bästa sambon funderar knappt en sekund, vet ju att vi inte har nåt godis hemma (vi har ju inga egna ungar, inte sjutton tänkte vi på att det var Halloween och "tigg-helg") - han slänger fram en chipspåse till grabbarna! De såg snopna ut men glada!

Han föder mig, han sköter tvätten, han diskar, han har längst färdväg till jobbet och sköter ändå marktjänsten hemma! Han har full förståelse för att mitt hästintresse inkräktar på livet i övrigt. Når jag i somras var deppig över hästens hälta och oroade mig över att hästen kanske aldrig skulle bli bra och på allvar funderade över att efter hästens eventuella bortgång helt sluta rida och inte skaffa nån ny häst - då tittade han ömt på mig och sa: ..." men... det går ju inte? Vad ska du göra då? Du kommer ju klättra på väggarna! Klart du måste ha häst!"

Ändå gnäller jag över honom ibland... ni vet, det där vanliga: Varför i hela friden kan ha´n inte fälla ner toasitsen?! Och måste han verkligen klämma tandkrämstuben på mitten? Men det är inte speciellt allvarligt menat...

Och han tycker absolut inte om att vara med på bild! :-)

© ylvagrill.se

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Ja din sambo bord ha tapperhetsmedalj, han har ett hjärt stort som.... ja stort. Han står till och med ut med mig. Krama honom hårt från mig.

2008-11-03 @ 09:09:12
Postat av: Pippilotta

Cool bild!!!

JAAAA vi vet att han är "bästa sambon i världen" :-D

2008-11-06 @ 17:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0