Förbannade, j*vla UPS!

Nu har jag fått lov att kraftigt revidera min tidigare väldigt positiva uppfattning om UPS. De kan uppenbarligen inte läsa en karta, hantera en GPS eller kunder för den delen. Jag beställde härom dagen en sak från Apple. Kanonsnabba - jag fick meddelande om att leverans skulle ske redan igår. Jippie tänkte jag och trodde i min enfald att de kanske skulle ringa mig när de antingen inte hittade hem till mig eller insåg att jag inte fanns på plats. Men jag hörde inget. Världens bästa sambo var dessutom hemma väldigt tidigt. Ingen kom.

Kollade min mejl och spårade försändelsen - det visade sig att chauffören påstår sig ha varit här. Man kunde ju tro att han skulle ha lämnat nån sorts meddelande i alla fall? Man kan väl inte räkna med att man ska sitta på en stol och vänta på dem mellan kl 09.00-19.00? Eller?

Nåja, jag fick via Apple ett telefonummer att ringa och ett nummer att spåra försändelsen med. Enligt spårningen så hade de varit här strax efter 14 igår och som det stod där: "mottagarens var ej tillgänglig för underskrift vid 1:a leveransförsöket, ett 2:a leveransförsök görs". So far so good. Men jag ringde till UPS - ville liksom försäkra mig om att de verkligen varit på rätt adress typ (ja, bor man på landet så lär man sig att stadsfolksleverantörer är så rädda för landet att de knappt ens försöker leverera...) , Och hon som svarade försäkrade mig att de var på väg igen och med det kände jag mig lugn. Jag låg ju ändå däckad hemma i sängen med feber och snuva, jag skulle inte gå nånstans.

Ändå blev det ju så att jag liksom mest låg och lyssnade efter en eventuell leverans. Ville ju inte heller gå och öppna dörren i bara pyjamasen - så jag låg påklädd, tänkte att de kommer väl snart? På skoj kollade jag igen spårningen av mitt leveransnummer. Och nu stod det att de hade varit här IGEN! Bullshit! Återigen stod det att mottagaren inte varit tillgänglig och nu skulle ett 3:e försök göras. Jag är ju inte GrILLSKAN för inget, så jag ringde upp IGEN. Killen jag pratade med den gången skrev an rapport/avvikelse (eller vad de nu kallar det för i sitt system) och sa att han skulle kontrollera med terminalkontoret och att jag skulle bli uppringd inom en timme.

Gott och väl inom den timmen så ringde en kille från terminalkontoret. Han sa att chauffören minsann visst hade varit hos mig. Jo, tjena, tyckte jag - jag har ju varit hemma hela dagen, jag bor på landet, jag har ju för f*n 300 meter till närmsta granne, jag skulle märkt om någon hade varit här! Killen: "jamen han sa att han hade varit på en grusväg och svängt till vänster!" Min undran var ju om han alls hade varit på rätt grusväg? Killen: "Vad är det för färg på huset?" och jag svarade att det är rött med vita knutar, och hade han varit vid rätt hus så skulle han ha parkerat bakom en röd Audi TT dessutom. Då skulle killen återkomma till mig om en kvart. Det var för två timmar sen...

För en timme sedan så ringde en av mina grannar - en kvinna som bor sisådär 700 meter i från mig (i ett gult hus by the way). Hon hade just hittat en post-it-lapp på sin trädgårdsstol utanför sin ytterdörr. Där stod det att UPS hade försökt leverera till mig... Som jag visste alltså - han har inte varit på rätt ställe! Så, nytt försök, nu ringde jag det 020-nummer som stått på lappen hos grannen. Efter att ha suttit i en växel nånstans och väntat (medan en glad tjej kvittrade "ni kan också titta på vår hemsida www.ups.com"...) resultatlöst så la jag på och ringde upp det andra numret jag ringt tidigare under dagen. Den killen som jag då fick prata med verkade mest besvärad över att jag tydligen hade rätt. Han undrade om jag hade lappen som grannen fått. Nä, sa jag "grannen bort rätt långt ifrån mig". Killen: "Men skulle du kunna hämta den?" Jag: "Nä, varför då? Jag ligger hemma och är sjuk - jag tänker inte ge mig ut i beckmörkret och kylan för att ni inte kunnat utföra ert jobb?". Jag hade ju ändå numret som de kunde spåra, nåt annat vettigt stod väl ändå inte på lappen? Han kollade det och så sa han att då ska de leverera imorgon. "Jaha, men är det meningen att jag ska sitta på vakt hela morgondagen OCKSÅ? Jag VET inte om jag är hemma imorgon? Och hur ska jag veta att ni kommer att åka till rätt adress imorgon då, när ni inte lyckats med det varken onsdag eller torsdag?" Så oproffsigt irriterad som han lät på mig... gjorde att jag faktiskt slängde iväg min telefon... Ska bli väldigt intressant att se om, var och när de kommer att leverera mitt paket imorgon!

Kommentarer
Postat av: grillskan

... och jag hann inte mer än trycka på "sänd" så ringde det i min mobil - det var killen från terminalkontoret. Han var hemskt ledsen över att han inte hade ringt tillbaka så snart som han hade sagt. Nä - just det, en kvart förvandlades till två timmar!



Nu sa han i alla fall att det ska bli leverans imorgon - och troligen vid 14-15-tiden. Det är nog bäst det! grrrr

2008-11-20 @ 19:32:07
Postat av: Pippilotta

Hahahahha, tänk så svårt dom har - chaufförerna verkar inte kunna hantera telfoner och ringa själva! Det är trist!

2008-11-21 @ 20:25:06
Postat av: Bejjan

Nu blev jaj ju djäkligt nyfiken... Fick du någonsin ditt paket :-)

2008-12-16 @ 14:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0